Vai al contenuto principale
Coronavirus: aggiornamenti per la comunità universitaria / Coronavirus: updates for UniTo Community
Oggetto:
Oggetto:

Academic English

Oggetto:

Academic English

Oggetto:

Anno accademico 2016/2017

Codice dell'attività didattica
FIL0185
Docente
Magdalena Sawicka (Titolare del corso)
Corso di studi
laurea magistrale in Filosofia
Anno
1° anno
Periodo didattico
Primo semestre Secondo semestre
Tipologia
Altre attività
Crediti/Valenza
6
SSD dell'attività didattica
NN/00 - nessun settore scientifico
Modalità di erogazione
Tradizionale
Lingua di insegnamento
Inglese
Modalità di frequenza
Obbligatoria
Tipologia d'esame
Scritto
Prerequisiti
Buona conoscenza della lingua, almeno a un livello B1 del QCER.
Good English language skills are a prerequisite (B1 level of the European Framework of Reference for Languages).
Oggetto:

Sommario insegnamento

Oggetto:

Obiettivi formativi

Il corso mira ad approfondire la conoscenza della lingua inglese per fornire gli strumenti utili in ambito accademico.

The course aims to enable students to use English effectively in an academic context. 

Oggetto:

Risultati dell'apprendimento attesi

Il corso sviluppa le capacità di speaking, listening and comprehension, reading, writing, interaction nel contesto accademico, introducendo nozioni di grammatica avanzata e concetti di base dell'inglese accademico in campo filosofico.

The course develops speaking, listening, reading and writing skills in the academic context, introducing advanced grammar points and basic concepts of Academic English in the field of philosophy.

Oggetto:

Modalità di insegnamento

Lezioni della durata di 36 ore complessive (6 CFU).

Face-to-face lessons,  36 hours (6 CFU).

Oggetto:

Modalità di verifica dell'apprendimento

 

Esame scritto sugli argomenti trattati nel corso (giudizio di idoneità).

Written exam evaluated with PASS/FAIL grades.

Oggetto:

Programma

 Introduction: working with academic vocabulary (what is special about Academic English, key vocabulary in Academic English)

 Reading: researching texts for essays, skimming and scanning, identifying the sequence of ideas, understanding implicit meanings, inferring the meaning of words.

 Reading Practice: prediction, skimming, scanning, deducing unknown words - working with philosophical texts.

 Writing: understanding how essays are organised, linking parts of a text: conjuctions and sentence connectors.

 The research article abstract (functions, content and organization, grammar and style, vocabulary)

 Academic presentations: discussion and presentation skills, using visual aids, handouts and notes, planning and delivering a Topic in a presentation.

 Introduction: working with academic vocabulary (what is special about Academic English, key vocabulary in Academic English)

 Reading: researching texts for essays, skimming and scanning, identifying the sequence of ideas, understanding implicit meanings, inferring the meaning of words.

 Reading Practice: prediction, skimming, scanning, deducing unknown words - working with philosophical texts.

 Writing: understanding how essays are organised, linking parts of a text: conjuctions and sentence connectors.

 The research article abstract (functions, content and organization, grammar and style, vocabulary)

 Academic presentations: discussion and presentation skills, using visual aids, handouts and notes, planning and delivering a Topic in a presentation.

Testi consigliati e bibliografia

Oggetto:

Dispense e materiali a cura della docente.

Handouts & exercises prepared by the instructor.



Oggetto:

Orario lezioni

GiorniOreAula
Venerdì10:00 - 12:00Sala Riunioni DISEF Dipartimento di Scienze dell'Educazione - Piano secondo

Lezioni: dal 18/11/2016 al 09/06/2017

Nota: A partire da venerdì 17 febbraio le lezioni si terranno presso la Sala riunioni di v. Gaudenzio Ferrari 9, II piano.

Oggetto:

Note

Oggetto:
Ultimo aggiornamento: 02/01/2017 22:44