- Oggetto:
- Oggetto:
Academic English
- Oggetto:
Academic English
- Oggetto:
Anno accademico 2018/2019
- Codice dell'attività didattica
- FIL0185
- Docente
- Magdalena Sawicka (Titolare del corso)
- Corso di studi
- laurea magistrale in Filosofia
- Anno
- 1° anno
- Periodo didattico
- Secondo semestre
- Tipologia
- Altre attività
- Crediti/Valenza
- 6
- SSD dell'attività didattica
- NN/00 - nessun settore scientifico
- Modalità di erogazione
- Tradizionale
- Lingua di insegnamento
- Inglese
- Modalità di frequenza
- Obbligatoria
- Tipologia d'esame
- Scritto
- Prerequisiti
-
Buona conoscenza della lingua, almeno a un livello B1 del QCER.
Good English language skills are a prerequisite (B1 level of the European Framework of Reference for Languages).
- Oggetto:
Sommario insegnamento
- Oggetto:
Obiettivi formativi
Il corso mira ad approfondire la conoscenza della lingua inglese per fornire gli strumenti utili in ambito accademico
The course aims to enable students to use English effectively in an academic context.
- Oggetto:
Risultati dell'apprendimento attesi
Il corso sviluppa le capacità di speaking, listening and comprehension, reading, writing, interaction nel contesto accademico, introducendo nozioni di grammatica avanzata e concetti di base dell'inglese accademico in campo filosofico
The course develops speaking, listening, reading and writing skills in the academic context, introducing advanced grammar points and basic concepts of Academic English in the field of philosophy.
- Oggetto:
Modalità di insegnamento
Lezioni della durata di 36 ore complessive (6 CFU).
Face-to-face lessons, 36 hours (6 CFU).
- Oggetto:
Modalità di verifica dell'apprendimento
Esame scritto sugli argomenti trattatati nel corso (giudizio di idoneità). Il punteggio minimo per raggiungere l'idoneità è 60/100%. La prova consiste in un test con domande di carattere grammaticale/lessicale e una reading comprehension
Written exam evaluated with PASS/FAIL grades. A pass mark is set at 60/100%. The final exam consists of a grammar/vocabulary test and a reading comprehension exercise.
- Oggetto:
Programma
1. Introduction: working with academic vocabulary (what is special about Academic English, key vocabulary in Academic English)
2. Reading: researching texts for essays, skimming and scanning, identifying the sequence of ideas, understanding implicit meanings, inferring the meaning of words.
3. Reading Practice: prediction, skimming, scanning, deducing unknown words - working with philosophical texts.
4. Writing: understanding how essays are organised, linking parts of a text: conjuctions and sentence connectors.
5. The research article abstract (functions, content and organization, grammar and style, vocabulary).
6. Academic presentations: discussion and presentation skills, using visual aids, handouts and notes, planning and delivering a Topic in a presentation.
1. Introduction: working with academic vocabulary (what is special about Academic English, key vocabulary in Academic English)
2. Reading: researching texts for essays, skimming and scanning, identifying the sequence of ideas, understanding implicit meanings, inferring the meaning of words.
3. Reading Practice: prediction, skimming, scanning, deducing unknown words - working with philosophical texts.
4. Writing: understanding how essays are organised, linking parts of a text: conjuctions and sentence connectors.
5. The research article abstract (functions, content and organization, grammar and style, vocabulary).
6. Academic presentations: discussion and presentation skills, using visual aids, handouts and notes, planning and delivering a Topic in a presentation.